انگیزه ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

عوامل خودتحمیلی

چه عواملی  سبب می شود که انسان ازدواج را برخود تحمیل کند؟


گاهی خود شخص، ازدواج بدون شرایط را برخود تحمیل می کند که از آنها به عوامل خودتحمیلی تعبیر می کنیم.این عوامل عبارتند از:

1. فشارهای خانواده: گاهی خشونت پدر، پرتوقعی مادر، دعواهای والدین، فشارهای برادر یا خواهر، تنگناهای مالی در خانواده و.... شخص را به ازدواج بدون شرایط وا می دارد، اما توجه ندارد که شرایط فعلی در خانه گذرا، و شرایط بعدی در زندگی زناشویی همیشگی خواهد بود.

2. یافتن حامی: خانمی که احساس می کند در منزل پدر حمایت نمی شود،برای یافتن حامی به ازدواج نامناسب تن می دهد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری هفتم www.pichak.net كليك كنيد

3. از دست دادن فرصت ها: گاهی با کمی بالاتر رفتن سن، نگران از دست دادن فرصت ها می شود و به کسی که شزایط مناسب را ندارد، پاسخ مثبت می دهد.

4. باز کردن راه دیگران: خواهر بزرگتر، چون خود را مانع ازدواج خواهر کوچکتر می بیند، بدون توجه به شرایط طرف مقابل با او ازدواج می کند تا موانع ازدواج خواهرش را از پیش پایش بردارد.
5. عقب ماندن از قافله: دختر یا پسری که دوستانش ازدواج کرده اند و احتمالا فرزندانی هم دارند، وسوسه می شود که با نبود شرایط ازدواج کند تا از قافله عقب نماند، به ویژه اگر در معرض سوال و گوشه کنایه دیگران نیز باشد.
6. لجبازی: گاهی صرفا برای لجبازی با کسانی که او را از ازدواج با شخصی منع کرده اند، به رغم نداشتن شرایط، با او ازدواج می کند.
7. ترس از نفرین طرف مقابل: در مواردی خواستگار یا دختر، از ترس نفرین طرف مقابل یا دلشکستگی اش و به سبب احساس ترحم و دلسوزی با او ازدواج می کند، در حالی که می داند همتایی لازم را باهم ندارند و دلشکستگی او در صورت جدایی پس از ازدواج، بیشتر خواهد بود.
8. ترس از تهدید طرف مقابل: گاهی از ترس تهدید طرف مقابل که ممکن است در ازدواج او موانعی ایجاد کند، می پذیرد، اما توجه ندارد که پیامدهای منفی این تهدید پس از ازدواج، به مراتب افزون تر است.
9. رسیدن به دارایی و موقعیت اجتماعی: برخی با کسی ازدواج می کنند که شرایط مطلوب را ندارد بدان امید که بتوانند از دارایی یا موقعیت اجتماعی و سیاسی خانواده او در زندگی بهره مند شوند.
10. رو کم کنی: برخی از خانم ها یا آقایان بی درنگ پس از شنیدن پاسخ منفی، به ازدواج بدون شرایط اقدام می کنند تا به اصطلاح، روی طرف را کم کنند و به وی بفهمانند که خواهان داشته اند و او فرصت مناسبی را از دست داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





21 آبان 1389برچسب:انگیزه ازدواج, :: 3:49 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 70343
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1